۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹

مسئول بسیج مداحان استان قزوین عنوان کرد؛

لزوم توجه هیئت های مذهبی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر

لزوم توجه هیئت های مذهبی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر

قزوین-مسئول بسیج مداحان استان قزوین گفت: اولویت ما در مواجهه با آسیب‌های هیئات امر به معروف به معنای دعوت به انجام مراسم عزاداری بهتر است.

عقیل محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ضمن اشاره به اینکه مکتب حسین (ع) یک مکتب تربیت محور است اظهار کرد: امام (ره) مکتب امام حسین (ع) را دانشگاهی برای آموزه‌های دینی، اخلاقی، تربیتی و اتصال به ائمه اطهار می‌دانستند.

مسئول بسیج مداحان استان قزوین اذعان کرد: مکتب امام حسین (ع) همان مکتبی است که سبب ارتقا سطح فکری، دینی و ایمانی می‌شود، این امر در شیوع ویروس کرونا بیشتر از هر مسئله دیگری قابل لمس بود و دیدیم که چگونه هیئت‌ها با اطاعت و هدایت مجری مراسمات عزاداری بودند.

وی افزود: در بیش از ۹۵ درصد مراسمات مذهبی استان قزوین، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل اتفاق افتاد و این امر نشان می‌داد که مکتب اهل بیت (ع) تربیت محور بوده و ارتقا سطح فکری و منطقی در آن اتفاق می‌افتد.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به اینکه شیعه حول سه محور امام زمان (ع)، ولایت فقیه و مکتب ایثار و شهادت که همان مکتب امام حسین (ع) استوار است می چرخد، به طور حتم دشمن در تلاش است تا با ورود و نفوذ به این عرصه‌ها اهداف خود را اجرایی کند.

وی افزود: هیئت‌ها یک جریان عظیم هستند و دشمن تلاش می‌کند تا به این جریان نفوذ کند که گاهاً این نفوذ در تغییر ذائقه هیئن ها در قالب‌های مختلف از جمله شکل برنامه‌های مراسم عزاداری خود را نشان می‌دهد.

محمدی گفت: در راستای این امر اقدامات متعددی از جانب جامعه مداحان، سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه ایمانی مشعر و جبهه اجتماعی، فرهنگی و انقلابی از جمله برگزاری جلسات بصیرت‌افزایی، خوراک‌دهی محتوا، مقتل‌خوانی و هیئت اندیشه ورز برای مداحان جوان شکل گرفته‌است.

این مسئول تصریح کرد: تنها تعداد کمی از هیئت‌ها وجود دارند که از روی ناآگاهی و بنا بر فتوای خود شکل متفاوتی از عزاداری را اجرا می‌کنند که البته در سال جاری ما شاهد اینگونه مراسمات در استان نبودیم.

وی گفت: با توجه به اینکه هیئت یک مکتب تربیت محور است بهترین راه مواجه با آسیب‌های هیئت‌ها گفت‌وگو و آگاه‌سازی به شیوه دوستانه است که در این نوع گفت‌وگو باید آگاه‌سازی به شکل کامل محترمانه و به دور از برخورد انجام شود.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در کنار یکدیگر است اولویت ما در مواجه با آسیب‌ها در این مراسمات امر به معروف به معنای دعوت به انجام مراسم عزاداری بهتر است که در این امر هیچ‌گونه دستور و یا برخورد نامناسبی انجام نمی‌شود.

وی گفت: طبق بیانات رهبر انقلاب در خصوص اینکه کسی باید در ستاد کرونا وارد شود که درد دین داشته باشد چرا که نیاز ما علاوه بر دریافت خوراک دنیوی، خوراک معنوی نیز است و جوانان و نوجوانان باید در مکتبی که دارالشفا محسوب می‌شود وارد شوند و اثرگذار باشند.

کد خبر 5288279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha